sobota, 22 czerwca 2013

35) Histologia vs M.

Powoli zbliżam się do wakacji. Jeszcze tylko trochę wysiłku i będę mogła całe dnie leżeć w ogrodzie z mrożoną kawą i mnóstwem niemedycznych książek.
Najgorsze już za mną. W ciągu czterech dni, które zostały mi po zaliczeniu szkiełek zdążyłam powtórzyć całego Sawickiego oraz przerobić testy z dawnych lat, z semestralek oraz z wejściówek zdawanych na każdych zajęciach. To był najtrudniejszy egzamin tej sesji, którego obawiali się wszyscy ze względu na nieprzewidywalność katedry. Przygotowałam się psychicznie na to, że katedra nie powtórzy pytań, wyciągnie największe pierdołki z Sawickiego i zada podchwytliwe pytania. Moje wyobrażenia nie odchodziły zbytnio od rzeczywistości.
120 pytań, 120 minut. Rozsadzono nas w odległościach niepozwalających komunikować się w żaden sposób. Po teście byłam pewna, że nie udało mi się zaliczyć nawet pomimo obniżenia wstępnego progu 70%. Tkwiła we mnie ostatnia iskierka nadziei, którą chciałam ostatecznie zgasić, oglądając oficjalny wynik. Trzeba przyznać, że tu katedra się spisała i podała je na drugi dzień. Możecie sobie wyobrazić moją minę, gdy przy swoim numerze zobaczyłam liczbę punktów gwarantujących mi zaliczenie. ZDAAAAAAAAŁAM! I raz na zawsze kończę moją przygodę z tym przedmiotem. Początkowo po godzinach spędzonych nad histologicznym bełkotem miałam dość białek, nabłonków, tkanek i komórek. Ale z czasem troszeczkę ją polubiłam i będę tęsknić za plotkami przy mikroskopach z dziewczynami z mojej grupy, oglądaniem szkiełek, nawet za niektórymi asystentami. 

Pozostaje tylko skupić się na anatomii, ale pogoda za oknem bardzo w tym przeszkadza. Mam wrażenie, że roztapiam się nad książkami, a przez wysoką temperaturę mój mózg szybciej się przegrzewa. Do tego żal mi słońca, które wykorzystałabym do opalenia bladych części mego ciała. Nadrobię w wakacje bez histologii :)! 

„Ucho wewnętrzne, zwane także ze względu na swoją skomplikowaną budowę błędnikiem, jest strukturą o skomplikowanej budowie”
~Wojciech Sawicki <3

12 komentarzy:

  1. Kiedy zdajesz anatomię? Jak czujesz się z tego przedmiotu? Jakoś mało piszesz o anatomii, ciekawi mnie czy czujesz się z niej w miarę pewnie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szpilki mam w poniedziałek, a część teoretyczną w piątek.

    Katedra anatomii na naszej uczelni jest jedną z najprzyjemniejszych, więc zazwyczaj przedmiot nie sprawia większych kłopotów. Na kolejnych terminach powtarzają się niektóre pytania, szpilki stają się coraz prostsze. jeżeli ktoś poświęci na naukę trochę czasu to za którymś razem na pewno zda. W pierwszym semestrze nie uczyłam się na bieżąco, zaczynałam na noc przed kolokwium, co zwykle kończyło się drugim terminem. Teraz uczyłam się na każde zajęcia i przed kolokwium tylko powtarzałam, dlatego udawało się zaliczać w pierwszym terminie.
    Jednak mimo to nie czuję się z tego przedmiotu pewnie, jeśli zaliczam to dzięki po części szczęściu, po części miłego nastawienia katedry, a dopiero potem liczą się moje umiejętności. Ponadto wiedza zbyt szybko ulatuje, a teraz przez histologię, której poświęciłam mnóstwo uwagi nie starczyło mi czasu na dokładne powtórki. Dlatego trochę obawiam się egzaminu. Chciałabym umieć dużo więcej niż potrafię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję! I trzymam kciuki za anatomię :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratkiiii :D Nic tylko się cieszyć:D Anatomie na pewno zdasz, już ja to wiem:D P.S. Byłam w końcu na wystawie The Human Body :P Tak pomyślałam, że Ci się pochwalę, o :D Czasem podsłuchiwałam jednego gostka, który jakieś garstce ludzi coś tam opowiadał :D Hm... wystawa zrobiła na mnie ogromne wrażenie ;) Ja chyba nie byłam do końca świadoma z czego się składam! :D haha :)) Pozdrawiam serdecznie i życzę owocnej nauki :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Mam nadzieję, że masz rację :D!
      Chwal się! Cieszę się, że Ci się podobało. Wystawę naprawdę warto zobaczyć :)
      Pozdrawiam :)!

      Usuń
  5. Gratuluję i trzymam kciuki ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hejka. Gratulacje. Mogę zapytać do ilu procent obniżyli Wam próg zaliczenia z histologii:)?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Możesz ;) Obniżyli do 60%, ponieważ znaleziono w teście nie jasne i źle sformułowane pytania :D

      Usuń